Загадувањето на воздухот претставува сериозен ризик и во затворените простории во училиштата, покажуваат анализите. Со големо присуство на штетни честички, експертите и Министерството за образование повикуваат на итни мерки за заштита на учениците и вработените. Зимските извори на загадување ја влошуваат ситуацијата и наметнуваат потреба од построги мерки.
Загадувањето на воздухот се одразува и во училиштата
Анализите направени во училиштата низ земјава откриваат дека загадувањето на воздухот е сериозен ризик и во затворените простории, не само на отворено. Истражувањата покажуваат високи нивоа на штетни честички во воздухот во училниците и градинките, што, според експертите, претставува закана за здравјето на учениците и вработените. Професорот Дејан Мираковски од штипскиот универзитет „Гоце Делчев“ ги презентираше резултатите од истражувањето, нагласувајќи дека загадувањето не е ограничено само на надворешните простори, туку е сериозен проблем и во затворените простории каде што децата поминуваат значителен дел од времето.
Повик за подобри услови во училиштата
На прес-конференцијата, министерката за образование Весна Јаневска повика на итни мерки за подобрување на условите во училиштата и градинките, нагласувајќи дека е клучно да се преземат активности за заштита на здравјето на децата и вработените во образованието. Таа истакна дека државата има обврска да обезбеди посигурни услови, особено во зимските месеци кога загадувањето на воздухот достигнува критични нивоа.
Главни извори на загадување: зимскиот период носи нови ризици
Според анализите, најголемите загадувачи во зимските месеци се согорувањето на дрва, отпад, како и користењето на нафта и мазут за загревање, кои најчесто се употребуваат во јавните установи. Овие извори на загадување значително го влошуваат квалитетот на воздухот, посебно во училиштата каде затоплувањето е основна потреба во зимскиот период.
Скопје и другите градови во земјава со високи нивоа на загаденост
Градот Скопје е меѓу најзагадените во светот, но и другите градови низ земјата се соочуваат со големи концентрации на штетни честички во воздухот. Овој проблем е присутен не само на отворените простори, туку и во затворените простории каде децата, учениците и наставниците секојдневно престојуваат.