Home » Toyota Yaris ја надмина бројката од 10 милиони продадени примероци

Toyota Yaris ја надмина бројката од 10 милиони продадени примероци

by Lina Muslija

* Трендсетерот на Toyota, моделот Yaris, забележа значаен резултат по 25 години производство

* Yaris им се придружува на моделите Corolla, Camry, RAV4 и Land Cruiser кои се продадени во повеќе од 10 милиони примероци ширум светот

* Четвртата генерација на Yaris поставува нови безбедносни и технолошки стандарди за автомобилите од В сегментот

* 10-милионитиот автомобил, во верзијата Yaris GR SPORT, излезе од производната линија на фабриката во Франција, фабриката на Toyota со врвни еколошки стандарди и европскиот центар за производство на Yaris од 2001 година.

Повеќекратно наградуван и секогаш популарен, моделот Yaris достигна бројка од 10 милиони продадени возила, стоејќи рамо до рамо со неколку други широко прифатени модели од палетата на Тојота, како што се Corolla, Camry, RAV4, Hilux и Land Cruiser. Ова достигна преломна точка и продажбата која се мери со осум цифри.

Yaris стана модел за иновации во својата класа, како и пионер во воведувањето нови технологии и концепти во сегментот на пазарот на компактни автомобили речиси четвртина век и е еден од постојано најпродаваните модели на Toyota во Европа. Тековната генерација на Yaris ја докажа својата приспособливост кон потребите на клиентите со постојано проширување на семејството Yaris. Од 2020 година ја вклучува и популарната спортска изведба GR Yaris, а од 2021 година урбаниот crossover/SUV со подигната позиција на возење, верзијата Yaris Cross.

Од лансирањето на првата генерација на Yaris во 1999 година, до крајот на февруари 2023 година, вкупната продажба на моделите на Yaris во Европа достигна 5.155.506 единици. Во 2022 година, продажбата на семејството Yaris претставуваше над една третина од вкупната продажба на Toyota во Европа, со 185.781 Yaris, 156.086 Yaris Cross и 5.392 GR Yaris, што претставува осум проценти од вкупниот сегмент.

Yaris е навистина глобален модел на Тоyotа со производствени локации низ целиот свет. Производството на Yaris започна во јануари 1999 година во фабриката Такаока во јапонскиот град Аичи. Денес Yaris има производствени капацитети во 10 земји: Јапонија, Бразил, Кина, Тајван, Индонезија, Малезија, Пакистан, Тајланд, Франција и Чешка.

Во Европа, Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) го произведува Yaris од 2001 година и Yaris Cross од 2021 година; во истата година, Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) во Колин, исто така, започна со производство на Yaris за да се задоволи зголемената побарувачка за моделот во Европа. Колективно, европското производство на семејството на автомобили Yaris ја премина границата од 4,6 милиони на крајот на 2022 година. Клучните компоненти на Yaris, како што се бензинските и хибридните електрични мотори и менувачи, исто така се произведуваат локално, во Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP), која ги снабдува и TMMF и TMMCZ.

Како дел од својата мисија да обезбеди стилска, практична мобилност за потребите на модерниот живот, Yaris има завидна историја на иновации во безбедноста, ефикасноста и перформансите, додека одржува трајна привлечност до клиентите.

Првата генерација на Yaris ја освои престижната титула „Автомобил на годината“ во 2000 година, како прв модел на Тојота што некогаш го заслужи тоа признание, комплетирајќи ја серијата имајќи предвид дека најдобриот јапонски автомобил беше прогласен и за најдобар јапонски автомобил во истата година. Toyota Vitz, како што беше името на моделот во Јапонија. Секоја наредна генерација на Yaris влезе во потесниот избор за Автомобил на годината, а во 2021 година, сегашната генерација стана првата што ја освои втората титула Автомобил на годината во 21 век.

Првата генерација – мал генијалец

Во доцните 1990-ти, Тоyotа планираше да развие нов компактен автомобил за глобална употреба во 21 век. Целосно новиот модел требаше да ги следи стапките на познатиот супермини Toyota Starlet, што беше голем предизвик. За да се постигне ова, новиот модел мораше да има модерен изглед и најнови технологии, нудејќи во исто време решение за потребите на следниот милениум и применувајќи ја филозофијата „големо-мало“ како револуционерна идеја.

На саемот за автомобили во Франкфурт во 1997 година, светот првпат ја откри визијата на Тоyotа со целосно новиот концепт Toyota Funtime, како дел од проектот за концептен модел Fun („Забава“), кој ја покажа практичната страна на конструкцијата на делливата платформа. Концептниот автомобил е дизајниран во Европската канцеларија за дизајн на Тоyotа (EPOC) во Брисел, Белгија.

Една година подоцна, новата Toyota Yaris дебитираше на саемот за автомобили во Париз. Екстериерот беше стилизиран во центарот EPOC, кој наскоро ќе стане познат како Toyota European Design Development (ED2), додека внатрешниот дизајн е создаден во соработка со експерти од Европа и Јапонија. Првата генерација на Yaris беше модерна, полна со карактер и свесно прилагодена на европскиот вкус, со релативно висока, пространа и хумано обликувана каросерија направена во согласност со водечкиот дизајнерски концепт кој беше поврзан со човечките потреби.

Иако надворешните димензии беа хармонични и компактни, во внатрешноста на супермини Yaris можеше да се пофали со удобен и практичен простор што го надминува оној што се нуди во многу поголеми возила, особено збогатен со дарежлив простор за главата, како и флексибилни седишта за максимизирање на простор за складирање и транспорт на работи(багажник). Паметната, минималистичка каросерија и привлечната естетика беа постигнати без никаков компромис за безбедноста, а првиот Yaris стана најбезбедниот автомобил во својот сегмент според стандардите на Euro NCAP, поставувајќи тренд кој продолжува до ден-денес.

Возењето на иновативната прва генерација Yaris беше напреден и ефикасен 1,0-литарски бензински мотор – наречен Mighty Atom, така наречен поради неговата способност да испорачува моќ еквивалентна на традиционалниот 1,4-литарски – имаше 68 коњски сили, што му го донесе Меѓународниот мотор за година во 1999 година ( (International Engine of the Year ) .

Потоа Yaris засекогаш влезе во историјата на Тојота со освојувањето на наградата „Автомобил на годината 2000“, како прв модел на Тоyotа што некогаш ја освоил таа престижна награда од жирито составено од европски автомобилски новинари. Жирито го пофали изгледот на првата генерација на Yaris и внатре и надвор, како и практичноста на удобната кабина. 1.0-литарскиот мотор на Yaris исто така доби високи оценки за неговиот квалитет и ефикасност, при што жирито нагласи дека тоа е најдобриот мотор од 1.0 литри. Втората опција на моторот беше претставена подоцна истата година, нудејќи им на купувачите на поопремените модели со пет врати верзија со 1,3-литарски VVT-i единица која испорачува 87 КС.

После тоа, во 2001 година, Yaris го поддржа лансирањето на брендот T-Sport во Европа со акцент на перформансите. Yaris T-Sport со три врати беше опремен со моќен 1,5-литарски VVT-i мотор кој испорачуваше 106 КС при 6.000 вртежи во минута и се одликуваше со подесена шасија, засилена каросерија и спортски ентериер. Водечкото време на забрзување од 0-100 km/h во класата од 9,0 секунди беше побрзо од повеќето конкуренти од 1,6 литри и побрзо во опсегот од средината од 60 до 100 km/h (8,4 секунди) од кој било споредлив конкурент. Успехот на верзијата Yaris T-Sport ги постави темелите за развој на возни перформанси кои ќе бидат вклучени во поставата на секоја генерација на Yaris од тогаш.

Со воведувањето на 1,4-литарскиот D-4D дизел мотор во 2002 година, со што Toyota стана првиот производител во светот кој произведува целосно алуминиумски дизел мотор, изборот на погонски единици за моделската линија Yaris беше заокружен.

Yaris брзо стана омилен меѓу клиентите ширум Европа, кои го сметаа за практично, забавно и модерно решение за барањата на секојдневниот урбан живот, но и доверлив партнер за подолги патувања, што беше потврдено со продажбата на над 1,2 милиони единици. првата генерација во светот..

Иновативниот и пријателски карактер на првата генерација на Yaris можеби најдобро се отсликува со слоганот што Тоyotа го користеше во една многу успешна рекламна кампања во Италија, земја која со милост го нарече новиот автомобил „piccolo genio“, што значи „мал гениј“.

Еден автомобил, многу имиња

Покрај слатките прекари, Yaris е познат и по различни имиња низ светот. Сега добро познатото име Yaris доаѓа од зборот Charis, еднина на Charites, грчката божица на шармот, убавината, природата, човечката креативност, добрата волја и плодноста. Од дебито на моделот во Јапонија во 1999 година до доаѓањето на сегашната генерација, моделот се продаваше и како Vitz. Во зависност од верзијата и регионот, Yaris е познат и како Toyota Platz, Echo, Belta, Vios и Scion iA. На одредени пазари се продаваше и како Daihatsu Charade и Mazda 2.

Точката на прекин и ознаката од 10 милиони продадени возила ги вклучува само значките Yaris, Vitz, Yaris Cross и GR Yaris.

Втората генерација крунисана со пет ѕвезди

Yaris стана полнолетен со својата втора генерација, лансирана во Европа во 2005 година. Угледот на автомобилот за паметни решенија за оптимален внатрешен простор и удобност, во комбинација со напредна технологија за безбедност и перформанси е подобрена, додека корисничкото искуство стана попрефинето.

Пристапот „мислам за голем автомобил“ и севкупните поголеми димензии ја направија втората генерација попространа од кога било, нудејќи простор сличен на конкурентните автомобили од поголемиот сегмент C. Благодарение на рамниот под на багажникот, кој им овозможи на тројца возрасни лица удобно да седат во задниот дел и каде што секој дел во сооднос од 60:40 може да се лизга и да го промени наклонот, се добија импресивни 880 mm простор за нозете за патниците на задните седишта.

Багажникот, најголемиот во својата класа, со зафатнина од 737 литри, делумно е добиен благодарение на практичниот Easy Flat систем на Toyota, кој создаде простор со рамен под, а истовремено брзо и лесно ги преклопува задните седишта.

Посебното внимание на деталите и удобноста на патниците вклучуваа дотерување на звукот за затворање на вратата, заедно со 18,2 литри капацитет за складирање само на предната конзола.

Со помош на аеродинамички ефикасна форма на каросеријата со низок коефициент на отпор од 0,30, подобрени се перформансите и економичноста, како и динамиката и удобноста на возењето.

Завидната историја на примена на уште повисоки безбедносни стандарди е наградена со тест со пет ѕвездички Euro NCAP за заштита на патниците, прв за Yaris. Таквото обезбедување го обезбеди авrena благодарение на напредната конструкција на кабината на Toyota со систем за заштита од пенетрација (Minimal Intrusion Cabin System), и инсталирањето до девет воздушни перничиња инсталирани низ кабината, вклучително и воздушно перниче за колената на возачот, што беше пресвртница во примената на безбедносни мерки во автомобил со големина на Јарис.

Втората генерација на Yaris се нудеше во верзии со три и пет врати и со опсег од три мотори. Новиот 1.0-литарски VVT-i бензински агрегат обезбеди економичност и добри перформанси додека остана лесен, произведувајќи најдобра моќност во класата (69 КС) и најдобар вртежен момент (93 Nm). Следно, VVTi 1.3-литарскиот агрегат, пренесен од претходната генерација, останува популарен поради неговиот ниски вртежен момент и високата моќност, наместена за спортско, но префинето чувство. Дизел моторот 1.4 D-4D еволуираше и сега произведува 90 КС при 3.600 вртежи во минута.

Бидејќи Yaris продолжи да се здобива со популарност меѓу возачите од сите возрасти, побарувачката за спортска опција беше исполнета во форма на верзијата Yaris TS.

Оваа нова, спортска варијанта на хечбек беше претставена на салонот во Париз во 2006 година и беше опремена со нов 1,8 литарски Dual VVT-i мотор со 132 КС, максимална брзина од 194 км/ч, спортска суспензија и изглед, вклучувајќи заден спојлер и странични прагови.

Со растечката еколошка свест, побарувачката на клиентите за помали, поефикасни автомобили во Европа се забрза.

Yaris го предводеше патот со комбинирање на прекрасниот урбан изглед со инженерската иновација. Технологијата Toyota Optimal Drive беше воведена во 2009 година, со подобрување на потрошувачката на гориво и издувните гасови, без да се намали познатата агилност и перформанси по кои е познат Yaris.

Доаѓа третата генерација – хибридот

Пионерскиот дух ги карактеризира сите модели на Yaris, но во 2012 година, третата генерација суштински го промени пазарот на супермини со воведување целосна хибридна опција, со што стана технички најнапредниот Yaris до тоа време.

Цели три години развој беа посветени на сеопфатна ревизија на технологијата Hybrid Sinergy Drive, вклучувајќи промени и подобрувања на околу 70% од деловите на моторот, за да се постигне најлесниот и најкомпактен хибриден систем на Toyota, без да се загрозат перформансите, удобноста во внатрешноста или просторот за складирање. .

Како прво целосно хибридно возило во B-сегментот – уште едно „прво“ за револуционерната ознака на моделот – Yaris стана симбол на посветеноста на Тоyotа да ги направи хибридните придобивки од економичното и возењето без стрес достапни за се поголем број клиенти. , како и потврда за решеноста на компанијата да воведе целосни хибриди во вашата програма за модели. Благодарение на најсовремената технологија за рециркулација на издувните гасови и електричната пумпа за вода, хибридната моќност му овозможи на Yaris најдобри перформанси во својата класа и економичност од системот со 100 КС, со можност, за прв пат, целосно електрично возење, со нула емисија.

Не само што третата генерација на Yaris претставуваше револуционерен технолошки пробив, туку постави и репери за стилски, софистициран надворешен дизајн, прво со смел избор на бои, а потоа со аеродинамички оптимизиран облик на каросеријата кој со коефициент на отпор од 0,287, стана најдобар во својата класа.

Во 2017 година, европските тимови за дизајн, развој и инженерство на Toyota во Европа го презедоа водството во глобален проект вреден 90 милиони евра за надградба на третата генерација на Yaris, со повеќе од 900 нови делови потребни за подобрување на дизајнот, динамичните перформанси и безбедноста.

Следеше уште една оцена со пет ѕвездички на Euro NCAP, а технологиите на Toyota Safety Sense беа воведени во сите модели од гамата како дел од фејслифтот, уште еднаш докажувајќи дека безбедноста на Yaris е дадена. Ја виде светлината на денот со освежен изглед, промени на предниот и задниот дел, како и други промени создадени во дизајнерското студио ED2 на Toyota.

Враќањето на Toyota во Светскиот рели шампионат на FIA (WRC) во 2017 година, под знамето на брендот Toyota GAZOO Racing, доведе до развој на ограничената серија Yaris GRMN, првиот GRMN (кратенка од GAZOO Racing тјуниран од Meister of Нирбургринг од Нирбургринг), линија на спортски автомобили на Тоyotа кои ќе се произведуваат и продаваат во Европа. Автентичниот квалитет на спортскиот автомобил Yaris GRMN ги создаде сите предуслови сите 400 единици да бидат распродадени пред автомобилот да пристигне во салоните.

Во 2018 година, Yaris GR SPORT, инспириран од тркачките перформанси на Toyota GAZOO, беше претставен како прв модел со спецификација GR SPORT што ќе биде лансиран во Европа. Постојаниот успех на моделот GR SPORT доведе до тоа спецификацијата инспирирана од спортски перформанси да биде претставена низ палетата на Toyota во Европа, вклучувајќи ги Yaris, Yaris Cross, Corolla, C-HR, RAV4 и Hilux.

Четврта генерација – динамични перформанси и безбедност

Четвртата генерација на Yaris, претставена во 2020 година, е дизајнирана да биде најбезбедниот компактен автомобил во светот, благодарение на напредните системи за помош на возачот (ADAS), кои состанаа стандарден дел од опремата. Тоа беше и првиот модел кој беше познат во светот само како Yaris.

Враќањето на концептот „големо-мал“ донесе уште подинамичен изглед, тој беше пократок, поширок и понизок од претходниот модел, со моќен дизајн на линии кои ја изразуваат агилноста и компактноста потребни за навигација во градското возење и паркирање, додека одржување на супериорен внатрешен простор и удобност.

Суштински елемент за постигнување на уште повисоки цели поставени за четвртата генерација беше платформата означена со Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-B. Yaris стана првиот компактен автомобил развиен на оваа модуларна платформа, која со својот низок центар на гравитација и висока цврстина на телото ги подобри динамичните перформанси и подобрено возење и управување.

Платформата GA-B, исто така, придонесе за атрактивниот дизајн, стилизиран да личи на ставот на спринтер на почетокот на трката. Поширокиот, понизок и покомпактен изглед, како и спуштеното седење за возачот, создадоа „тесен и пргав“ изглед на енергичен, динамичен автомобил кој е секогаш подготвен за возење.

Целокупната ефикасност на погонската група е зголемена за 22% без никакво намалување на перформансите, што доведе до зголемување на моќноста од 16%, до вкупно 116 КС. Уште поконтролираното возење беше резултат на подиректен одговор на гасот, што резултираше со 15% подобро време од 0-100 km/h, сега со сериозно брзи 9,7 секунди.

Последната генерација на хибридна технологија е оптимизирана во однос на тежината, перформансите и ефикасноста, што ги промени способностите за возење на Yaris во електричен режим. Сосема мирно, во целосно електричното возење можеше да се ужива при брзини до 130 km/h, додека подобрената хибридна моќ овозможуваше подобро забрзување при мали брзини и на автопат, со повеќе линеарно забрзување, создавајќи позабавно возачко искуство.

Четвртата генерација на Yaris повторно е најпопуларниот модел на Toyota во Европа и за прв пат стана најпродаваниот модел на континентот, благодарение, пред сè, на неговата модерна комбинација на компактен, добро опремен урбан автомобил. со стил, со најниска потрошувачка на гориво во својата класа.

Нешто повеќе од две децении откако Yaris ја освои првата титула Автомобил на годината на Toyota, четвртата генерација на Yaris повторно беше прогласена за „Автомобил на годината 2021“ од жири составено од 59 европски автомобилски новинари. Жирито ја пофали хибридната технологија на Yaris за непреченото возење, ниските емисии и пристапната цена, што илустрира зошто повеќе од 80% од купувачите на Yaris избираат хибриден погон. Yaris исто така беше награден за неговиот дизајн, динамични перформанси и водечка безбедност во класата.

Веќе во 2022 година, новиот Yaris GR SPORT, базиран на четвртата генерација на Yaris, излезе во продажба во Европа, со ексклузивна нова Dynamic Grey боја на каросеријата и двобојни црни детали. Новите, уникатни тркала од 18 инчи со обработени детали и црвени акцентирани сегменти го подобруваат изгледот на моделот GAZOO Racing, а предната решетка добива целосно нов, мрежест дизајн со изразен мотив „G“.

За подобро, поудобно и попривлечно возачко искуство, Yaris GR SPORT има и подобро прилагодување на суспензијата и поголема цврстина на телото.

GR Yaris – наградуван спортски автомобил

Следејќи ги патеките на успехот на Yaris GRMN и првиот Yaris GR SPORT, во 2020 година пристигна GR Yaris, првиот вистински GAZOO Racing автомобил со спортски перформанси.

Овој патнички спортски автомобил е инспириран од успехот постигнат со Yaris World Rally Car, кој на Toyota GAZOO Racing World Rally Team му донесе една титула во конкуренција на производителот, заедно со две шампионски титули за возач и совозач во истиот момент. моделот излезе на продажба. Исто така, ја задржа улогата на лидер во примената на иновативна технологија и се здоби со невидено признание, станувајќи инстант модерна класика.

GR Yaris беше развиен врз основа на искуството на релито на Toyota, на уникатна платформа, комбинирајќи го новиот GA-B и задниот дел преземен од платформата GA-C.

Составен е од лесни алуминиумски каросериски панели и покрив од армиран јаглероден композит, што овозможи да се заштеди тежината на деловите низ автомобилот.

Во неговото срце е најмоќниот трицилиндричен мотор во светот, како и најмалиот и најлесниот турбо од 1,6 литри. Произведувајќи 261 КС и 360 Nm вртежен момент, тој го придвижува Toyota GR Yaris од мирување до 100 km/h за само 5,5 секунди, а уште повеќе до електронски ограничена максимална брзина од 230 km/h.

Максималната тежина од само 1.280 kg му дава на GR Yaris одличен сооднос тежина-моќ од 4,9 kg по коњски сили, распределен преку постојаниот, електронски контролиран систем за погон на четири тркала GR-FOUR. Таа моќна комбинација беше гаранција дека ограниченото производство од 25.000 единици брзо ќе се распродаде и ќе се најде во рацете на ентузијастите кои сакаат да го искусат најекстремниот Yaris што некогаш бил изграден.

GR Yaris е исто така на чело на движењето на Toyota кон јаглеродно неутрална иднина, како за сериските автомобили, така и за оние наменети за моторспорт. Илустрирајќи ја постојаната посветеност на компанијата за инвестирање во ново и разновидно технопогонскиот агрегат, развојниот GR Yaris H2, кој има мотор со внатрешно согорување на водород со речиси нула емисии, ја имаше својата европска премиера во август 2021 година.

Претседателот на Toyota Motor Corporation Акио Тојода, совозач на легендата на рели, Јуха Канкунен (Juha Kankkunen), учествуваше во него со возило и на релито Ипрес, во Белгија

Со промената на прописите во Светскиот шампионат во рели, Toyota GAZOO Racing го претстави GR Yaris Rally1, кој се базира на серискиот модел од 2022 година. До денес, Toyota GAZOO Racing World Rally Team има импресивно освоено три титули за производители и четири индивидуални титули за возачи и совозачи; со тие резултати вкупниот број на победи на Тоyotа во светскиот рели шампионат достигна шест титули во конкуренција на производители.

Yaris Cross – вистински SUV

Воведен во 2021 година, Yaris Cross го комбинира богатото искуство и знаење на Toyota во производството на мали автомобили со фабричкото наследство на иновативен дизајн и  SUV  инженеринг  за да создаде целосно нов модел, совршено прилагоден за секојдневна употреба, но исто така подготвен за авантура и забавно возење.

Неговиот моќен стил изразува робусност и агилност отелотворени во компактно тело, обезбедувајќи лесно ракување погодно за урбан живот, додека внатрешноста нуди многу удобност и многу неопходен капацитет за носење, следејќи ја докажаната филозофија „големо-мало“ на Yaris.

Yaris Cross стандардно испорачува SUV перформанси, со докажаниот интелигентен систем за погон на четири тркала на Toyota кој користи дополнителен, независен електричен мотор на задната оска за да обезбеди подобар стисок  (грип) и стабилност при забрзување и свиоци, давајќи ви поголема доверба на лизгавите површини.

Компактната и лесна конструкција на системот AWD-i го минимизира влијанието врз потрошувачката на гориво и нивото на емисија. Со најдобрите карактеристики во SUV B сегментот и со AWD погон, тој стана еден од најпродаваните автомобили на Toyota во Европа.

Набргу по неговото претставување, Yaris Cross ја зацврсти својата позиција во повеќенаградуваното семејство Yaris со одлуката на жирито на World Car Awards, кое го прогласи за „Светски урбан автомобил за 2022 година“, според гласовите на 102 членови на реномирана жири составено од меѓународни новинари кои претставуваат 33 земји.

Дизајниран во Европа

Уште од првата генерација, европскиот дизајнерски тим остави длабока трага на Yaris, прво со идеи создадени во центарот EPOC во Брисел, а подоцна, по неговото преместување во поголеми простории на француската ривиера во близина на Ница, и проекти создадени во новиот центар ЕD2, кој работи од 2000 година.

Тоа беше јасен навестување дека дополнително ги зајакна можностите за развој на европскиот дизајн на Тојота за да ги реализира амбициозните планови за производство и продажба во Европа.

Како дел од глобалната дизајнерска мрежа на Toyota, ED2 го следи пулсот на европскиот вкус, обичаи, навики и трендови, а Yaris отсекогаш бил инспириран од овие вредности низ својата богата историја.

Експертите кои работат во ED2 ги делат дизајнерските одговорности со слични центри во Јапонија, во зависност од генерацијата и моделот.

Како и кај првата генерација, надворешноста на втората генерација на Yaris во 2006 година беше изведена од ED2, но центарот имаше удел и во два фејслифтови од третата генерација.

За четвртата генерација на Yaris, ED2 беше одговорен за изборот на бои, материјали и завршна обработка (CMF), додека Yaris Cross им даде уште поголема шанса, покрај боите, материјалите и завршните завршетоци, да обезбедат решенија и за надворешноста. дизајн, при што планот за производство се одлучува во Јапонија.

Се произведува во Европа

Предвидувајќи ја популарноста на првата генерација на Yaris однапред, Тоyotа отвори нов, најсовремен производствен погон во Валенсиен, Франција во октомври 1998 година, со цел дополнително да го зголеми производствениот капацитет на Yaris кој доаѓа од фабриката Такаока.

Од самиот почеток, TMMF беше дизајниран како „зелена, чиста и ефикасна фабрика на 21 век“.

Неговата големина е 30% помала од типична фабрика за автомобили од тоа време, што и дава предност на огромно намалување на потрошувачката на енергија и емисиите на гасови.

Во некои погони, просторите за складирање се дури 10 пати помали во споредба со стандардите на автомобилската индустрија за погони со слично производство.

TMMF започна со работа во јануари 2001 година со почетен годишен производствен капацитет од 150.000 единици. До 2022 година, годишното производство веќе се зголеми на 255.584 единици, што ја прави фабриката најголемата локација за производство на автомобили во Франција во однос на обемот на производство.

Истата година, Yaris Cross за прв пат стана најпродаваниот поединечен модел меѓу сите брендови во Франција, со произведени 161.508 возила, симнувајќи го од тронот неговиот брат или сестра Yaris, кој седум пати беше на врвот на листата во последните 10 години.

Во фабриката сега работат 5.000 луѓе и во неа се инвестирани вкупно 1,5 милијарди евра. Ова ги вклучува потребните капитални инвестиции кои беа потребни за секоја нова генерација и модел, како и значителни средства посветени на континуирано подобрување на еколошките стандарди на компанијата. Само неколку години по отворањето, дел од покривот беше поставени фотоволтаични панели и беше направен соларен ѕид од 400m².

Почнувајќи од 2019 година, централата користи 100% обновлива енергија, а од 2012 година, два базени на локацијата, со вкупен волумен од 16.000 m³, значат дека фабриката сега може да биде целосно автономна во своето индустриско снабдување со вода.

Најголемиот дел доаѓа од дождовницата собрана од овие басени, додека преостанатата количина се рециклира од отпадните води на растенијата, со предтретман за да се исполнат бараните стандарди пред повторна употреба во производниот процес.

Во текот на изминатите 20 години, TMMF успешно ја намали енергијата потребна за производство на Yaris – за дури 59%, што му донесе признание на внатрешната компанија како глобален лидер во Toyota.

Покрај сите овие достигнувања, неодамна во  Plastic shop   беше поставена нова линија за бојадисување, прва од ваков вид во компанијата „Тоyotа“, која се очекува да овозможи годишно намалување на емисиите на CO2 за 1.000 тони. TMMF си постави за цел да биде јаглеродно неутрален од 2030 година, а до 2040 година ќе ја постигне целта за нула емисии.

10 милионитиот јубилеен автомобил – Yaris GR SPORT во Dyinamic Grey боја – како и многу Yaris пред него, излезе од производните линии во TMMF на 30 март и беше испорачан на француски клиент од регионот на Париз.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

About Us

Журнал МК е независен информативен портал.

Адреса: 8 Ударна Бригада 20б, Скопје, МК
Телефон: + 389 2 3217 815
Email: info @ zurnal.mk

@2022 – All Right Reserved. Designed and Developed by Anet.com.mk