На Technology Day 2025, Toyota најави нови ЕВ платформи, соработка со Huawei и Xiaomi и интеграција на AI во идните модели за кинескиот пазар
На Toyota Technology Day 2025 во Кина, јапонскиот производител не само што откри нови модели, туку и целосно ја презентираше својата визија за иднината на мобилноста. Клучниот фокус беше ставен на вештачката интелигенција (AI), електрификацијата, како и соработките со технолошки гиганти како Huawei и Xiaomi.
Toyota и нејзиниот локален партнер GAC најавија развој на две сосема нови платформи за „возила со нова енергија“. Првата платформа е наменета за компактни и средни модели до 5 метри, додека втората ќе се користи за поголеми возила до 5,3 метри должина. Двете ќе поддржуваат целосно електричен, plug-in хибриден и range-extender погон.
Првиот модел што ќе ја користи големата платформа ќе биде Toyota bZ7 – електричен SUV кој ќе служи како нов предводник на брендот во Кина. Се очекува на пазарот да пристигне во првото тримесечје од 2026 година, со позиционирање како ривал на Tesla Model S, но по подостапна цена.
Huawei DriveONE: Нов пристап кон електричниот погон
Toyota bZ7 ќе биде и прв модел на брендот што ќе користи Huawei DriveONE – интегриран систем што ги комбинира моторот, инверторот и контролниот модул во една целина. Во кабината ќе се најде и Hongmeng инфозабавниот систем, исто така од Huawei, кој нуди напредни апликации, поврзување и поддршка за автономно возење благодарение на LiDAR сензор интегриран во возилото.
Вештачка интелигенција и ADAS: „Царувачот“ во автомобилот
Toyota планира длабока интеграција на AI во своите возила – не само за автономно возење, туку и за интеракција со возачот и патниците. Според GAC, до 2026–2027 година, гласовниот асистент во автомобилите ќе стане „грижлив батлер“, а до 2028 – „симбиотски партнер“ кој ќе реагира интуитивно и „ќе ги чита човечките емоции“.
Со помош на Xiaomi, Toyota работи на аудио системи и иновативен комуникациски интерфејс меѓу предните и задните патници преку вградени екрани и камери.
Интелигентна дигитална шасија и адаптивно потпирање
Идните модели на GAC Toyota ќе користат AI дигитално шасија, систем кој во реално време ќе ги чита условите на патот и ќе ја прилагодува суспензијата преку електромагнетни амортизери и двојно воздушно потпирање – решение што потсетува на она што го нуди Tesla во своите најнапредни модели.
Поглед кон иднината: AI и надвор од автомобилите
Toyota и GAC имаат и пошироки амбиции – AI технологијата ќе се применува и во развој, производство, логистика и контрола на квалитетот, поставувајќи темели за целосна дигитална трансформација.
Сè уште не е јасно дали овие иновации ќе стигнат до глобалните модели на Toyota или ќе останат ексклузивни за кинескиот пазар. Сепак, едно е сигурно – Toyota ја поставува иднината, чекор понапред пред конкуренцијата.
Преземено од Автоплус.мк