Додека возите, може да се случат разни неочекувани ситуации. Една од нив, и една од најлошите, е да се „остане“ без сопирачки. Не е толку честа, но сепак се случува и иако е многу невообичаена ситуација, понекогаш се случуваат фатални несреќи поради оваа причина. Најчесто поради незнаење како да се реагира навреме.
Прво, иако е лесно да се каже, треба да останете смирени. И, пред сè, продолжете да ја имате контролата врз возилото. Важно е безбедно да се запре. Очигледно, мора веднаш да престанете да забрзувате штом ќе се открие оваа грешка. Не е лошо да се обидете да ги предупредите другите учесници во сообраќајот со вклучување на светлата за опасност, па дури и со свирење на сирената.
Моторот не смее да се исклучува бидејќи серво-воланот ќе престане да работи, а управувањето ќе стане многу потешко и покомплицирано. Педалот на сопирачката мора да се притисне неколку пати, во обид да се зголеми притисокот во колото, во случај тоа да се должи на дефект на пумпата. Ако ова не функционира, мора да се обидете да ја намалите брзината на возилото со користење на моторната сопирачка, намалувајќи ги брзините.
Ако автомобилот има рачен менувач, лесно е. Ако е автоматски, речиси сите имаат секвенцијален режим на работа. Мора постепено да ја намалувате брзината за да префрлите во пониска брзина што е можно побрзо.
Штом се открие дефект на сопирачките, мора да пронајдете начин да го напуштите патот или да се приближите до банкината за да не ги изложите другите возачи на опасност. Ако возите во град, пред да ја изгубите контролата над возилото и да предизвикате несреќа или судир, обидете се да „удрите“ во ограда, тротоар или кој било друг елемент. Подобро тоа отколку да удрите во друг автомобил.
Како да знаете дека сопирачките откажуваат?
Постојат одредени индиции што овој систем за сопирање може да ги открие пред целосно да откаже. Ако се утврди дека сопирачката е поцврста и мора да употребите поголема сила врз неа, или таа сопира помалку од претходно, тоа може да се должи на дефект во засилувачот на сопирачките. И тоа обично се случува поради долг период на неактивност, прекумерна топлина или дефект на пумпата.
Потребно е на секои два-три месеци да се проверува дали течноста за сопирачките е исправна, дали плочките се истрошени и дали дисковите се во добра состојба. Ако педалот за сопирање е многу мек кога го притискате, нивото на течноста за сопирање можеби е прениско или можеби има малку воздух во колото.
Доколку автомобилот почне да се однесува чудно при сопирање или се движи настрана, потребно е да се однесе во сервис за да се провери целиот систем и да се открие евентуален проблем. Овој симптом може да се должи и на дефект на еден од амортизерите, но не е лошо да се провери.