BMW со години зборува за водородната енергија, а сега конечно е посветена на продажба на возило со водородни горивни ќелии. Германскиот производител вели дека ќе го испорача својот прв FCEV во 2028 година, а тоа ќе го направи со здружување на силите со Toyota.
Германскиот гигант веќе опширно ја тестираше својата флота од водородни теренци iX5 кои користат горивни ќелии од јапонската фирма. Но, самата Toyota има многу повеќе искуство, откако пред една деценија го претстави седанот Mirai со погон на горивни ќелии.
Точните детали за тоа како ќе изгледа првото возило со горивни ќелии на BMW, колкава моќ ќе произведува и колку далеку ќе патува со резервоар со водород сè уште се непознати во оваа рана фаза. Но, BMW вели дека нејзиниот прв FCEV нема да биде обновена Toyota, ниту пак ќе ја дели платформата, како што прават дуото Z4 и GR Supra.
Наместо тоа, BMW ќе го земе заеднички развиениот водороден погон од трета генерација и ќе го користи во едно од своите возила – модифицирана верзија на обичен модел на BMW.
X5 ќе биде првиот сериски модел со водородна технологија
И со оглед на тоа што се работеше толку напорно за да се промовира својата тест флота iX5 Hydrogen во текот на изминатите неколку години, се чини логично дека X5 ќе биде првиот што ќе ја добие технологијата. Но, ако е така, тоа нема да биде сегашниот X5, кој треба да се замени во следните неколку години, туку замена на тој SUV.
Според некои инфромации, новиот X5 најверојатно ќе користи ажурирана верзија на денешната платформа CLAR наместо следната генерација на хардверот Neue Klasse што BMW ќе ја претстави на iX3 и Серија 3 во 2025 и 2026 година.
Денешниот прототип на iX5 Hydrogen се одликува со издув со горивни ќелии поставен напред и два резервоари за водород лоцирани во тунелот за пренос и под задните седишта. Испорачува 401 КС, забрзува до „стотка“ за помалку од 6 секунди и има опсег од 504 километри, иако сите тие бројки сигурно ќе се подобрат до моментот кога конечниот производ ќе пристигне во 2028 година.
Исто така, iX5 Hydrogen се полни со гориво за околу три минути, што му дава практична предност во однос на електричните возила – иако е намалена поради недостатокот на достапни станици за полнење водород во многу земји.