BMW, како и многу други производители на автомобили, очекува дека на пазарот ќе пристигне технологија за цврсти батерии, а со тоа ќе најде место во моделите на баварската марка (наместо во конкуренција).
Производителот на премиум автомобили од Минхен влезе во партнерство со компанијата Solid Power, со цел развој на цврсти батерии, која од идентични причини соработува и со Ford.
Сега BMW најави дека „ќе започне нова фаза на заедничко истражување и развој“ и дека сака да ја користи пилот-производната линија на Solid Power во сопствениот центар за компетентност за производство на ќелии, кој беше пуштен во употреба минатата година.
Очигледна цел е да се забрза развојот на цврсти батерии за автомобилски потреби и да се најдат во моделите на BMW што е можно поскоро.
Според Френк Вебер, член на управниот одбор на BMW AG, компанијата останува посветена на создавање на батерии со цврста состојба, технологија за која верува дека има значителен потенцијал за иднината.
Од BMW очекуваат дека соработката со Solid Power ќе биде уште поинтензивна, како и дека во сопствената пилот фабрика ќе има персонал за производство на цврсти батерии според дизајнот на Solid Power.
„Очекуваме овој договор да го забрза инсталирањето на линијата за производство на батерии во цврста состојба, како и постигнувањето на заедничката цел за комерцијализирање на оваа перспективна технологија“, додаде Вебер.
Пред BMW да ја пушти во функција производствената линија на прототипот, ќе испрати персонал во Solid Power на обука.
Дури и кога ќе започне работата, соопштението за печатот не прави да звучи дека Баварците ќе можат да произведуваат свои цврсти ќелии за автомобилска употреба.
Тие ќе дојдат директно од Solid Power, која планира да ги испрати првите примероци на BMW оваа година на тестирање.
Батериите во цврста состојба нема да се појавуваат на моделите Neue Klasse, од кои првиот ќе дебитира во 2025 година.
Тие ќе се напојуваат со надградена, Gen6 верзија на литиум-јонските батерии што се користат во сегашните електрични модели, кои нудат подобрување од 20 проценти во енергетската густина.
Новите ќелии го отфрлаат призматичниот дизајн на единиците Gen5, префрлајќи се во цилиндрична форма, чија висина варира помеѓу 95 и 120 милиметри, што сугерира дека батериите за Neue Klasse нема да имаат рамен покрив/ Тоа пак ќе му овозможи на производителот да ја регулира висината на пакетот за, на пример, да го спушти подот каде што се потпираат стапалата на патникот, за да не се подигнат колената, како што е случај во многу актуелни електрични автомобили.
Инаку од BMW не спомна никакви планови за постепено укинување на Gen6 ќелиите кога ќе дојде време, или пак дали ќе продолжи да ја унапредува литиум-јонската технологија или да се префрли на ќелии во цврста состојба.
Сето ова веројатно зависи од тоа колку брзо компанијата, заедно со Solid Power, ќе може да постигне напредок во развојот, што ќе го скрати времето во кое овој тип на батерии на крајот ќе бидат во конкретна автомобилска употреба.