Европскиот парламент и претставниците на земјите членки постигнаа договор за нова директива која ќе овозможи забраната за возење издадена во која било земја членка на ЕУ да важи во целата Унија. Оваа значајна промена носи ново ниво на координација во сообраќајната политика на Европската Унија и ја зголемува безбедноста на патиштата во сите 27 земји членки. Според новиот договор, доколку возач направи тежок сообраќаен прекршок во некоја од земјите на ЕУ, казната со одземање на возачката дозвола ќе важи и во земјата каде што е издадена дозволата. Ова претставува значителна промена во однос на досегашната практика, според која забраната за возење се применувала само во државата во која е сторен прекршокот.
Државата која ја издала возачката дозвола ќе има обврска да ја спроведе забраната за возење на територијата на целата Европска Унија, што значи дека возачите повеќе нема да можат да ги избегнат последиците од тешките прекршоци со преминување на границата.
Кои прекршоци предизвикуваат забрана за возење во ЕУ?
Новата регулатива особено ќе се однесува на најтешките сообраќајни прекршоци како што се возење под дејство на алкохол, значително пречекорување на дозволената брзина или предизвикување сообраќајни незгоди со смртни последици. За забраната да важи низ ЕУ, таа мора да биде издадена за период од најмалку три месеци и да се исцрпат сите правни можности. Досега практика беше возачката дозвола целосно да се одземе само во државата во која е издадена. Во случај на прекршоци во други земји членки, забраната за возење се применуваше само на територијата на државата во која е изречена казната, што создаде правни дупки што некои возачи ги искористија.
Дигитализација на возачките дозволи до 2030 година
Покрај стандардизирањето на системот на казни, Европскиот парламент и земјите членки се договорија и за воведување дигитални возачки дозволи кои ќе важат во цела ЕУ. Овој проект треба да се реализира до 2030 година и дополнително ќе ја олесни контролата и спроведувањето на сообраќајните прописи. Иако Европскиот совет и Европскиот парламент допрва треба официјално да ги усвојат овие планови, ова се смета за обична формалност, бидејќи суштинскиот договор веќе е постигнат меѓу клучните актери.
Оваа реформа претставува значаен чекор кон создавање на единствен европски простор во областа на безбедноста во сообраќајот и ја покажува подготвеноста на ЕУ посериозно да се занимава со проблемот со сообраќајните прекршоци кои годишно одземаат илјадници животи на европските патишта.