Home » Ќе стане ли Коридор 8 реалност или ќе остане пуста надеж?

Ќе стане ли Коридор 8 реалност или ќе остане пуста надеж?

by Журнал.мк

Со присуство на премиерите на Македонија и Бугарија и со многу други гости денеска се одбележа почетокот на изградба на две делници на Коридорот 8 со кои продолжува реализација на проектот кој започна пред 28 години. Сите се согласни дека „Пругата наречена надеж“ е од огромно значење за регионот.

Економски развој и придобивка за граѓаните и фирмите се зборовите кои најчесто денеска може да се слушнат за значењето на железницата на Коридор 8 на стартот на изградбата на првите две проектирани делници на источното крило.

Едната делница е од Куманово до Бељаковце во должина од 31 километар, а ќе ја гради конзорциумот „Штрабак“, сочинет од компании од повеќе држави. Другата е од Бељковце до Крива Паланка во должина од 34 километри и неа ќе работи турската компанија „Ѓулермак“.

Денес продолжуваме со остварување на целта, од национално, стратешко и меѓународно значење, што ќе значи модерна европска железничка инфраструктура во Северна Македонија, но и забрзан регионален и економски развој, рече премиерот Димитар Ковачевски.

„Ваквите капитални проекти, се проекти за идните генерации и со нив Северна Македонија станува поврзана со европските железнички коридори. Северна Македонија географски, природно е крстосница, клучна точка на поврзување и кон Европа, но и кон Јадранското и Црното море. Со капитални проекти како овој, нашата држава станува и реална крстосница на Балканот, отворајќи простор за раст, развој и напредок на повеќе полиња“, рече Ковачевски.

Тој додаде дека проектот 28 години стои во место и дека „Пругата наречена надеж“ е сосема прецизна формулација.

„Или во текот на овие изминати 30 години не сме имале знаење, или немало доволна посветеност или имало премногу корупција. Или сите 3 работи заедно“, рече премиерот.

Оваа инвестиција, како што додаде Ковачевски, на Северна Македонија и отвора нови европски рути за железнички превоз, воспоставува регионално поврзување со пристаништата во Бургас и Варна во Бугарија и пристаништето Драч во Албанија што е од исклучителна важност за нашата економија, но и генерално за соработката на регионот во целина како и соработката на регионот со други региони во Европа.

Отпочнување со градба на источен дел од железничкиот Коридор 8
Отпочнување со градба на источен дел од железничкиот Коридор 8

Бугарскиот премиер Галаб Донев рече дека Коридорот 8, кој бил желба на многу генерации, ќе придонесува за развој на целиот регион и ќе биде важна комуникативна врска помеѓу Бугарија, РСМ и Албанија, како и помеѓу бизнисот на сите три земји.

Бугарија, според него, работи активно за негова изградба, при што особено во услови на енергетска криза е нопходно да се обезбедат директни патишта за транспорт, бидејќи поради непостоење на железничка инфратструктра, се бараат алтернативни патишта во трети земји што одзема време. Донев додаде дека за прв пат во историјата на Бугарија и РСМ трговската стокова размена ќе достигне 1 милијарда евра.

„Замислите каков ќе биде резултатот ако имаме развиена железничка линија. Интересот на бизнисот е очигледен, како што е и желбата за комуникација меѓу граѓаните. Наша обврска е да одговориме на тие очекувања преку спроведување на стратешки проекти“, рече Донев.

Првиот вицепремиер Артан Груби рече дека Владата со овој проект го поврзува брегот на Црното со Јадранското море за што е потребно храброст и знаење. Според него, Коридорот 8 е еден од најголемите инфраструктурни проекти и е важна економска артерија и стратешки цел од која нема одвраќање.

Вртиме нова страница во железничкиот систем на државата, порача министерот за транспорт и врски Благој Бочварски.

„Овие 65 километри не се само должина на пруга, туку потреба од економско зајакнување на државите и можност за граѓаните и бизнисот и соработка меѓу регионот“, рече Бочварски.

Тој информира дека наредната година ќе има повик за третата делница од Коридорот 8 од Крива Паланка до граница со Бугарија која изнесува 24 километри).

Евроамбасадорот Дејвид Гир истакна дека го чека времето кога преку Коридорот 8 ќе може да се патува без да се напушти ЕУ со пристапување на РСМ и Албанија на блокот.

„ЕУ е горда што ја поддржуваме оваа стратешка иницијатива која е од голема корист за локалните граѓани и фирмите од регионот, а со тоа ќе се помогнат нашите напори за добрососедски односи“, рече Гир.

Претставникот на ЕБОР, Анди Аранитаси го цитираше писателот Викот Иго велејќи „Не постои ништо помоќно од идеја чие што време дошло“ и додаде дека за инфраструктурата во земјава банката обезбедила повеќе од 1 милијарда евра што ќе донесе можности за економска соработка, регионална трговија и патување.

Директорот на Железници „Инфраструктура“, Хари Локвенец посочи дека преку Коридорот 8 се поврзува медитеранот со црноморскиот регион и „слободно може да кажеме дека го градиме европскиот контиентален босфор“.

Тој додаде дека проектот нема пречки да се реализира бидејќи средствата се веќе обезбедени, завршена е потребна експропријација на земјиштето, цела траса е испитана по однос на археолошки наоѓалишта и фирмите изведувачи се избрани според европски правила и процедури.

You may also like

About Us

Журнал МК е независен информативен портал.

Адреса: 8 Ударна Бригада 20б, Скопје, МК
Телефон: + 389 2 3217 815
Email: info @ zurnal.mk

@2022 – All Right Reserved. Designed and Developed by Anet.com.mk

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More