Расте свеста дека употребата на говор на омраза може да има сериозни последици во односот меѓу поединци, помалите и поголемите општествени групи и да го наруши мирот во државата. Така успеавме да се трансформираме од општество во кое на почетокот на вториот милениум, токму поради етничката нетрпеливост, нетрпеливост и говорот на омраза поттикнати од национализмот, дојде до воен конфликт, во мирно општество кое е едно исто за сите. Ова го истакна министерот за образование и наука Јетон Шаќири на денешната седница на Комитетот за односи меѓу заедниците, на која беа презентирани резултатите од студијата насловена Говорот на омраза како валута на национализмот: институционален одговор во Северна Македонија, спроведена од Институт за демократија.
Шаќири рече дека оваа трансформација на општеството нема да се случи сама по себе, односно факторот време не би бил доволен доколку не преземат конкретни чекории институциите на системот, граѓанскиот сектор, домашните и меѓународните организации и сите други фактори.
„Од позиција на министер за образование и наука, но и како човек кој доаѓа од академската средина, се залагам за ставот дека најмногу на размислувањето и генерално на носењето на луѓето до целата генерација може да се влијае преку образованието. Затоа, мора да продолжиме да градиме образовен систем преку кој сите ќе се образуваат и ќе ги стекнуваат вистинските човечки, морални, етички и конечно граѓански вредности кои мораме да ги поседуваме, за да го зајакнеме општеството и да напредува државата“, рече Шакири, додавајќи дека таквите стекнати вредности се трансгенерациски преносливи низ семејството.
Тој информира дека промените што МОН ги прави во основното образование во моментов се базираат, меѓу другото, и на овие вредности.
„Новиот концепт за основно образование, наставните програми и учебници што ги предвидува, а се развиваат етапно, се насочуваат кон генерации наместо меѓуетничка нетрпеливост, нетрпеливост, говор на омраза и слично, да се фокусираме на спротивното. Затоа што само така ќе созреат како добри луѓе и мирни граѓани кои во своите разлики ќе ја видат предноста и можноста за јадење, а не бариери и причини за поткопување на одредени лични или општествените односи, односно односите меѓу поединците и групите“, нагласи Шаќири, напоменувајќи дека фокусот е и на едукација на младите да препознаваат лажни вести, бидејќи, како што рече, секогаш ќе има поединци кои им користат или едноставно сакаат да нарушат меѓуетничките односи, па со креирање невистини и нивно објавување ќе се обидат да стекнат сојузници во напорите за создавање тензична атмосфера.
Министерот изрази благодарност до наставниците за кои рече дека се најважниот сојузник и дека се клучна алка во образовниот процес. ОЕЦД, ОБСЕ и други дадоа голем придонес во формулирањето на образовните политики и обликување на националниот образовен систем.