Home » Први информации за Renault 5

Први информации за Renault 5

by Lina Muslija

Една година пред официјалното претставување, идниот Renault 5 го започна својот развој во Франција и Лапонија…

Можност производителот со стилизиран дијамант во логото да почне да го крева превезот на техничките спецификации на својот електричен градски автомобил кој ќе има цена помала од 25.000 евра. Невообичаено е тоа што Renault реши да дава информации за својот иден модел година и пол пред почетокот на продажбата (во септември 2024 година) и другите фази кои претстојат. Но, R5 не е модел како другите и марката има големи амбиции за некој кој треба да ја шири електричната технологија меѓу обичните луѓе.

Тестирањето за развој и издржливост започна пред неколку месеци во Франција во центрите Lardi (механичко тестирање) и Aubevoie (суво и влажно динамичко тестирање). Но и во Шведска Лапонија, во текот на минатата зима, со цел да се тестира однесувањето на снегот и мразот, како и правилното функционирање на опремата (греење и слично) и компонентите на шасијата (сопирање, амортизери, ESP и така натаму ).

Возење направено со девет „мазги“ (маскирани прототип изведби) кои ја кријат CMF-B EV платформата, моторот и батеријата на идниот R5 под каросеријата на Clio 5. Ова е првенствено начин да се провери однесувањето на ќелиите на новата батерија на температури кои „флертуваат“ со -30°C. Исто како и тестирањето на техничките решенија применети на регенеративниот систем за сопирање со цел да се избегнат неправилности. Ова лето ќе се вршат тестови и на патиштата во Андалузија, кои се идеално игралиште за тестови на високи температури (над 50°C).

Инженерите не го кријат тоа: R5 е во согласност со Megane E-Tech во однос на неговата динамика. Новиот модел „мора да му подари насмевка на својот возач“, а тој „не треба да ја чувствува тежината на автомобилот“, што е предизвик. Поради трошоци, употребата на алуминиум е ограничена и CMF-B EV платформата позајмува 70% од своите делови од платформата Clija CMF-B.

Поради оваа причина, масата беше оптимизирана на ниво на батеријата и електромоторот, како и платформата димензионирана за големината на возилото. Што се однесува до батеријата, таа е за 15 килограми помалку од таа во Zoe и е со 4 големи модули, наместо 12 мали. Истото важи и за моторот (синхрон со намотан ротор) кој е полесен за 20 kg благодарение на новата, покомпактна архитектура „3 во 1“, која се состои од конвертор, полнач и контрола за дистрибуција на енергија. Сепак, Renault engineering одлучи да развие нова задна оска со повеќе врски, поскапа од едноставна деформабилна попречна греда,  која затоа пак ги подобрува перформансите и удобноста на патот и нуди повеќе простор за батеријата.

Доколку производителот најави намалување на трошоците за производство за 30% во однос на Zoe, официјално не ја зголемува цената освен што „ќе биде пониска од цената на конкурентите“. Според нашите извори, влезната цена ќе биде малку под границата од 25.000 евра и ќе се искачи на повеќе од 30.000 евра кога станува збор за врвниот модел, особено во Esprit Alpine едицијата.

Сериското производство ќе започне во 2024 година во Клеон во Нормандија, новиот 100 kW ePT мотор ќе биде достапен во верзии од 125 и 150 КС со два капацитети на батерии: околу 42 и 52 kWh, односно со домет од околу 420 km за вториот. Оваа основна цена ќе биде уште поконкурентна бидејќи конкурентите на моделот R5 (Cupra Urban Rebel и Volkswagen ID.Polo 2025 или Peugeot e-208 2027 година) ќе имаат поевтина LFP (литиум-железо-фосфат) батерија, но со помала енергетска густина.

Батериите ќе ги произведува Envision AESC во Дује за Renault и ќе имаат класичен хемиски состав во форма на NMC (никел-манган-кобалт). Според тимот за развој, R5 има многу изненадувања кои се предмет на патенти. Една од нив е двонасочната V2G технологија која ви овозможува да ја користите батеријата за напојување на вашиот дом, која ќе ја има и кај идните модели на Renault и Nissan Micra од 2025 година.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

About Us

Журнал МК е независен информативен портал.

Адреса: 8 Ударна Бригада 20б, Скопје, МК
Телефон: + 389 2 3217 815
Email: info @ zurnal.mk

@2022 – All Right Reserved. Designed and Developed by Anet.com.mk