-1.2 C
Skopje
Monday, February 6, 2023

Првиот Jeep Willys MB испорачан 13 ноември 1940 на армијата на САД

Најчитани вести

Jeep Willys MB, легендарниот американски воен теренец, значително придонесе за победата на сојузниците во Втората светска војна. светска војна, до 1945 година биле произведени 634.569 единици…

Познатата изјава дека Jeep победи во војната е секако претерување. Но, нема сомнеж дека ова легендарно теренско возило Jeep Willys MB беше една од алатките што најмногу им помагаше на американските и сојузничките војници за време на Втората светска војна. Беа произведени повеќе од 600.000 примероци и немаше бојно поле каде овие неверојатни возила не учествуваа во акции.

Затоа вреди да се потсетиме на потеклото на познатиот Jeep , а приказната започна на 11 јули 1940 година, кога САД објавија тендер за мултифункционално воено возило.

Се пропишува повеќенаменско возило со вклучен погон 4×4, меѓуоскино растојание не поголемо од 191 cm, трага на тркалата до 119 cm, носивост 300 kg, маса 590 kg (за да може да се транспортира со авион), мотор со максимален вртежен момент од најмалку 115 Nm (интересно, моќта не беше пропишана) и максимална брзина од најмалку 50 mph (80 km/h).

Услов беше и да има шофершајбна што може да се откачи и да биде лесно за одржување, за да може секој војник да го поправи, користејќи клешти и неколку клучеви. Иако денес Jeep најмногу го поврзуваме со компанијата Willys-Overland, интересно е што тие не беа ниту дизајнери, ниту единствени производители на познатиот SUV.

Конкурсот објавен на 11 јули 1940 година, заедно со   Willys-Overland, ја вклучи и  American Bantam , сега веќе заборавена компанија која произведуваше мали автомобили под лиценца од британскиот Austin. Иако понудата на Willys беше поповолна, договорот го доби Bantam, бидејќи беше единствената која гарантираше дека ќе го испорача прототипот за 49 дена, а серискиот модел за 75 дена.

.

Тестовите на прототипот Bantam беа извршени на воениот полигон Holabird во Балтимор помеѓу 27 септември и 16 октомври 1940 година. Сепак, уште од првите денови воената комисија не беше многу задоволна од карактеристиките, а Bantam немаше доволно производство капацитет, поради воените услови немаше ниту време ниту место за деловен фер-плеј.

Jeep Willys

Воените власти поканија експерти од конкурентските компании  Willys-Overland   и Ford на полигонот. Присуствувале на најважните прегледи и на начин на највалкана индустриска шпионажа им била дадена целокупната техничка документација. Националните интереси, сепак, беа во прашање…

На 13 ноември 1940 година,  Willys го испорача прототипот Willys Quad (таа ознака неодамна стана синоним за мотоцикли со 4 тркала) на американската армија, што ќе го промени текот на историјата. Три дена подоцна сличен  Ford Pygmy  ќе пристигне за војската.

Bantam, врз основа на добиениот договор, ќе испорача 2605 теренци BRC 40 од 31 март до 6 декември 1941 година. Но, ова очигледно не го бараше армијата, пред се поради слабиот мотор од 45 КС. Поради оваа причина, тие главно беа доставени до СССР како дел од програмата за воена помош Land-Lease и беа затворени на крајот на 1941 година.

Спротивно на тоа, Willys Quad беше пофункционален и поцврст, а неговата најголема предност беше цврстиот 4-цилиндричен бензински мотор L134, попознат по прекарот „Go Devil“, кој истиснуваше 60 КС од 2199 кубика. Беше одлучено дека ќе биде произведен од Willys-Overland и Ford, додека Bantam главно ќе се занимава само со производство на приколки.

Од тоа сложено генеалошко дрво произлезе едно од најуспешните возила во целата автомобилска историја, кое за време на војната ги имаше ознаките Willys MB и Ford GPW, во зависност од производителот. Останува да се разјасни потеклото на името Jeep, кое набрзо стана популарно и со кое овој воен теренец влезе во легендата…

Повеќе вести

- Advertisement -spot_img

Најнови вести