10.8 C
Skopje
Monday, October 25, 2021

Новиот закон за заштита на личните податоци, конфузија и дополнителни трошоци за компаниите

Најчитани вести

Заштитата на личните податоци стана предизвик во ерата во која живееме, бидејќи во многу земји тие станаа цел на бројни напади и злоупотреби, и за да се спречат овие случаи, разни земји преземаа правни дејствија, еден од нив e и Северна Македонија, каде вчера стапи на сила новиот закон за лични податоци.

Личните податоци ширум светот беа цел на сајбер напади, преку кои украдоа податоци за милиони луѓе, а потоа беа користени како инструмент за притисок, прислушкување, па дури и уцени, кои што предизвикаа чувство на несигурност во насока на компании или дури и државни институции со тоа што ги сметаат за неспособни да ги заштитат личните информации, пишува Журнал.

За да одговори на овој предизвик, Европската Унија во 2016 година презеде иницијатива за промена и истовремено зајакнување на заштитата на податоците за сите граѓани на Унијата.

Така, општата регулатива за заштита на податоците (ГДПР), договорена од Парламентот и Европскиот совет во април 2016 година, ја замени Директивата за заштита на податоците 95/46 / ec во 2018 година како примарен закон што го регулира начинот на кој компаниите ги штитат личните податоци на граѓаните на ЕУ.

ГДПР содржи 11 поглавја и 91 напис, а некои од неговите клучни барања за заштита на приватноста и податоците вклучуваат:

Потребна е согласност од субјектите за обработка на податоци
Анонимизирање на податоците собрани за заштита на приватноста
Обезбедување на известувања за нарушување на податоците
Безбедно ракување со пренос на податоци преку граници
Бара од некои компании да назначат службеник за заштита на податоци што ќе ја надгледува усогласеноста на GDPR

Покрај членките на ЕУ, важно е да се напомене дека секоја компанија која тргува со стоки или услуги за своите жители, без оглед на локацијата, подлежи на регулацијата.

Така, Северна Македонија го усвои новиот закон за заштита на личните податоци во согласност со директивите на Европската унија во февруари 2020 година, но доби рок од 18 месеци до неговото адаптирање и имплементација во компании или институции во земјата, а законот стапи на сила на 24 август годинава.

Новиот закон ја обврзува секоја компанија во нашата земја, без разлика дали е голема, средна или мала, да има „Службеник“ за заштита на личните податоци, што според законот, доверливите информации за секој поединец ќе бидат посигурни, пишува Журнал.

Овој закон предизвика многу конфузија кај компаниите на нашата земја, бидејќи многу од нив изјавија дека не добиле точно информации за содржината на овој закон, и како такви не знаат ниту како да го спроведат. Во исто време тие се плашат од казни, бидејќи законот предвидува дека за прекршителите, казната ќе се движи од 2% до 4% од нивниот годишен профит.

Друга грижа на компаниите се дополнителните трошоци што ги носи овој закон, бидејќи неговата имплементација ќе ги зголеми финансиските трошоци на компаниите, кои за оваа намена ќе треба да ангажираат човек.

Потоа, друга грижа е поврзана со фактот дека на лицето му е овозможено да има пристап до сите лични информации на секој поединец, што претставува ризик од можна злоупотреба на податоците од лицето задолжено да ги заштити.

Европската унија, која има подобро организиран систем за податоци, имаше две години за целосно да го имплементира законот, додека Северна Македонија има само 18 месеци да го спроведе, и сето тоа ја намалува ефикасноста на неговото спроведување, бидејќи компаниите се соочуваат со многу неизвесност како да се спроведе.//Журнал.мк

Повеќе вести

- Advertisement -spot_img

Најнови вести

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com