Home » Загадувањето од гумите е голем проблем – која е алтернативата?

Загадувањето од гумите е голем проблем – која е алтернативата?

by Lina Muslija

Производителите на гуми се под притисок речиси буквално повторно да го измислат тркалото, бидејќи регулаторите ја фокусираат својата контрола на загадувањето од гумите, кое ќе се зголемува како што ќе расте бројот на електрични возила, заканувајќи се да ја поткопа еколошката чистота на автомобилите.

Кога гумите ќе дојдат во контакт со патот, мали честички се стругаат и се ослободуваат во атмосферата. Додадената тежина на електричните возила поврзана со нивните батерии значи дека оваа малку дискутирана форма на загадување, од околу 2 милијарди гуми произведени ширум светот секоја година, станува сè поголем проблем.

Новите истражувања ја покажуваат токсичноста на гумите, кои во просек содржат околу 200 компоненти и хемикалии, често добиени од сирова нафта.

<

„Последицата на електричните автомобили е дека ќе имаме поголемо загадување на гумите освен ако немаме подобри гуми“

Додека критичарите велат дека гумите содржат многу токсични и канцерогени хемикалии, досега постои вистински консензус само за една – 6PPD, антиоксиданс и антиозонант кој се наоѓа во сите гуми и го намалува пукањето.

Претстојните регулативи на Европската Унија за емисиите Еуро 7 за прв пат ќе постават стандарди за гумите. Дополнително на тие предизвици, производителите ќе треба да развијат гуми што помалку испуштаат честички за тешки електрични возила, за кои Michelin и Goodyear велат дека можат да носат гуми до 50 проценти побрзо.

„Несаканата последица од електричните автомобили е дека ќе имаме повеќе загадување на гумите освен ако немаме подобри гуми“, рече Гунлаугур Ерлендсон, извршен директор на британската компанија Enso, чии гуми испуштаа 35 отсто помалку честички на тестовите од премиум EV гуми од големи производители. Тој вели дека тоа е затоа што потпирањето на поквалитетни, поскапи материјали ги прави поиздржливи.

Michelin, Continental и Pirelli бараат алтернативи за 6PPD

Bridgestone и Goodyear одбија да зборуваат со Reuters за предизвиците со емисиите на индустријата. Но, Michelin, Continental и Pirelli рекоа дека бараат алтернативи за 6PPD, при што Michelin и Continental додаваат дека можеби е потребна колективна индустриска акција за да се најде решение.

Прашани за регулативите Еуро 7, од Michelin рекоа дека сакаат глобални стандарди кои ќе ги истуркаат од пазарот гумите со поголема емисија, кои имаат тенденција да бидат поевтини. Continental се залагаат за глобален стандард за зафат со транспарентно означување за потрошувачите.

Ник Молден, извршен директор на британскиот специјалист за тестирањето Emissions Analytics, рече дека на „валканиот крај“ на листата на тестирани гуми се „евтиниот кинески увоз“ заеднички за европскиот пазар. Кинеските производители Rockblade, Mazzinia и Ovation – меѓу марките на гуми со најлоши перформанси на листата на Молден – не одговорија на барањата за коментар.

„Новите гуми само се лоши на поинаков начин“

Податоците доставени до Reuters од Emissions Analytics покажуваат дека новите гуми развиени досега веројатно нема да го решат проблемот.

На пример, додека тестовите спроведени на гуми за велосипеди Continental направени од глуварчиња покажуваат пад од 24,5 отсто на канцерогените ароми – кои им помагаат на автомобилите да се држат до патот – хемикалиите во честичките што ги испуштаат се слично токсични, рече Молден.

„Тие само се лоши на поинаков начин“, додаде тој.

Индустријата за гуми вели дека е тешко да се најде замена за 6PPD

Continental рече дека неговите гуми се развиени за да најдат одржлива форма на природна гума, а решавањето на проблемот со 6PPD е посебен проект.

„Наша одговорност е да се грижиме за ова и да најдеме решение“ за 6PPD, рече Томас Крамер, шеф за потрошен материјал на Continental.

Индустријата за гуми вели дека е тешко да се најде замена за 6PPD бидејќи секоја нова хемикалија мора да спречи деградација и пукање на гумите без да влијае на другите карактеристики.

„Гумите се компромис помеѓу безбедноста, бучавата, ракувањето и држењето“, рече Адам Мекарти, генерален секретар на Европската асоцијација на производители на пневматици. Извршниот директор на Ensa, Ерлендсон, рече дека индустријата, доколку се притисне, може да има решение на пазарот во рок од пет години, иако тоа нема да биде евтино.

Отстранете го најлошото

Префрлајќи го фокусот од емисиите на издувните цевки, регулаторите на ЕУ и ОН работат на стандардите Еуро 7 за да ги намалат емисиите од сопирачките и гумите.

Пратениците на ЕУ велат дека тие би можеле да бидат договорени веќе следната година. Честичките од гумите се очекува да бидат најголемиот извор на потенцијално штетна микропластика за водниот живот до 2050 година, покажуваат податоците подготвени за Европската комисија.

Michelin проценува дека гумите на глобално ниво испуштаат околу 3 милиони тони честички годишно – и создаваат уште 3 милиони тони честички од површините на патиштата, изјави нејзиниот директор за технички и научни комуникации Сирил Рогет.

„Ќе биде тежок предизвик да се развијат поиздржливи гуми без природна гума“

Тестовите на Michelin покажуваат дека ако возите 200.000 километри годишно со неговите гуми, ќе испуштите околу 1,5 кг честички во споредба со пазарниот просек од 3,6 килограми, рече Рогет.

Но, Молден од Emissions Analytics рече дека преминувањето кон електрични возила значи дека производителите на гуми ќе бидат принудени да развиваат поиздржливи гуми – тежок предизвик без природна гума, што би било тешко да се развие доволно одржливо за да ја поддржи целата индустрија.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

About Us

Журнал МК е независен информативен портал.

Адреса: 8 Ударна Бригада 20б, Скопје, МК
Телефон: + 389 2 3217 815
Email: info @ zurnal.mk

@2022 – All Right Reserved. Designed and Developed by Anet.com.mk