Home » Дали електричните автомобили мора да користат специјални гуми?

Дали електричните автомобили мора да користат специјални гуми?

by Журнал.мк

Денес, речиси сите електрични автомобили доаѓаат со специјални гуми дизајнирани специјално за електрични возила.

Целата приказна е покомплицирана отколку што изгледа на прв поглед, па ќе ви претставиме различни позитивни и негативни страни на користењето или некористењето на овие специјални гуми.

Ќе го користиме името „EV гуми“ (или пневматици). EV = електрични возила.

Зошто воопшто се користат различни гуми за електрични автомобили?

Постојат неколку причини за ова.

Главните „непријатели“ на гумите кај ел. возилата се поголемата тежина на возилото поради тешките батерии и максималниот вртежен момент достапен во моментот кога ќе ја допрете педалата за гас. Ова, без разлика на максималниот вртежен момент или моќност на електромоторот, е сериозен „стрес“ за гумите. Со други зборови – тие брзо се трошат, па обичните гуми на ел. возилата исто така трошат 30% побрзо во зависност од стилот на возење.

До не толку одамна, хибридните гуми и ел. возилата се разликуваа од обичните само по тоа што имаа помал отпор на триење за да ја намалат потрошувачката на гориво и „електрична енергија“. Сепак, истите гуми ги користеа различни верзии на класични автомобили, кои исто така имаа за цел да ја намалат потрошувачката на гориво.

Ваквите гуми генерално имаат недостатоци во вид на послабо триење, што доведува до полошо однесување во кривини, лошо сопирање, полесно лизгање при поостро движење на лизгави површини итн.

Бидејќи хибридите и ел. возилата постојано стануваат посилни, побрзи и потешки, производителите на гуми сфатија дека има огромен пазар на гуми кои ќе бидат „економични“ (во смисла на помала потрошувачка) но и способни да ги исполнат потребните услови за да се монтираат на пр. некои тешки спортски теренци.

Ајде да одговориме на неколку „банални“ прашања за секој случај

1) Дали EV гуми може да се монтираат на обични фелни?

Одговор: Да.

2) Дали EV гумите се поскапи од обичните?

Одговор: Да. Колку се скапи зависи од многу фактори, па не сакаме да нагаѓаме. Зависи и од пазарот, увозникот, брендот, моделот на гумата итн.

3) Дали EV може да користат обични гуми?

Одговор: Да, но гумите треба да бидат во согласност со условите што ги бара автомобилот, пред сè во однос на носивоста. Не е идеално решение, но има широка примена.

Значи, ако купите користен електричен автомобил и не можете да најдете оригинални гуми дизајнирани специјално за електрични возила, можете да користите обични гуми ако ги исполнуваат барањата за тежина што можат да ги поднесат.

Со овие нови гуми кои не се фабрички дизајнирани, може да имате разни негативни „појави“ на електричното возило во однос на поголема потрошувачка (побрзо празнење на батеријата), полошо однесување во свиоци, побрзо трошење на самите гуми и слично.

4) Дали димензиите и ознаките за обични и EV гуми се исти?

Одговор: Основните ознаки се исти, но EV пневматиците можат да имаат дополнителни ознаки, како на пр само дополнителна ознака „EV“ или ознака „HL“ која вели дека гумите се наменети за големо оптоварување (на англиски „heavy load“).

Ознаката XL ни кажува дека се работи за гуми наменети за потешки возила, главно SUV или кросовери. Но, сега ја имаме ознаката HL („тешко оптоварување“), која ни кажува дека овие гуми можат да издржат уште поголема тежина при истиот воздушен притисок во нив. Тие се разликуваат по зајакнатата конструкција, покрутите страни и други работи што овозможуваат возилата што ги користат да не бидат премногу неудобни и во исто време да бидат соодветно безбедни, управувани и слично.

Овие ознаки немаат законски дефинирани карактеристики, но генерално ни кажуваат дека се наменети за одредени возила (автомобили).

Електричниот автомобил едноставно го „влече“ возачот да стартува побрзо

Ако некогаш сте се возеле во тролејбус, ќе ви биде полесно да ја разберете оваа приказна, бидејќи сигурно сте го почувствувале неговото лудо забрзување. Овој моментен прилив на максимален вртежен момент е многу пријатен во возење, но од друга страна има различни негативни ефекти за гумите.

За среќа, целата приказна ја контролира „електрониката“, па нема лизгање, инаку би имало многу лизгање и сè што носи лизгањето на погонските тркала.

Да, точно е дека и современите моќни турбо бензинци и дизели развиваат многу висок максимален вртежен момент при некогаш незамисливо мала брзина. На пример, за некои, максималниот вртежен момент е достапен на само 1.500 вртежи во минута (или 1.400), но тоа едноставно не може да се спореди во овој случај.

Затоа многу возачи едноставно не можат да одолеат да не стартуваат остро, бидејќи според нивната логика, не е важно да не преминат, на пример. 2.500 вртежи во минута Секако, ваквото возење носи многу негативни ефекти врз моторот, моторното масло, пловечкиот замаец, гумите и многу други делови, но да не се лажеме – тешко е да се одолее на тоа чувство кога само ќе го притиснете педалот за гас и автомобилот буквално „полетува“ при многу мали брзини.

Достапноста на висок вртежен момент при ниски вртежи дава лажен впечаток дека моторот е многу помоќен отколку што навистина е. Реалноста е дека секој што ужива во моќни и моќни автомобили ќе ужива и во оваа карактеристика на модерните дизели и турбо бензини.

Истото важи и за електричните автомобили – кога ќе го притиснете педалот за гас имате чувство дека автомобилот „се лансирал“ во исто време.

А тежината на електричното возило?

Електричните автомобили се генерално потешки од еквивалентни класични, на пр. 200, 300, 400 или повеќе килограми. Зависи од батеријата што ја користат, електромоторот и придружната опрема, како и верзијата на класичниот автомобил со кој споредуваме.

Кај некои електрични модели, можно е да се избере капацитетот на батеријата, што значи дека колку е поголем капацитетот на батеријата, толку е потежок автомобилот. Слично како кога би купиле обичен автомобил и би имале можност да изберете јачина на резервоарот помеѓу пр. 40, 60 или 80 литри, со таа разлика што резервоарот секогаш би бил полн.

Не секој електричен автомобил е ист!

Нагласуваме дека истите „правила“ не важат за мал градски електричен автомобил и голема, тешка и моќна ѕверка која може да ги остави повеќето спортски брендови во облак прашина на семафор.

Да се ​​вратиме на „физиката“

Гумите на електричните возила трпат максимален вртежен момент со најниска можна брзина. Работата е во тоа што електричните мотори функционираат на тој начин. Од самиот старт можат да ги „распарталат“ гумите, само кога електрониката не би ги ограничила во тоа.

Значи, како се јавува проблем со забрзаното абење на гумите? Проблемот настанува кога автомобилот се вози агресивно, без разлика на моќноста на моторот, тежината на возилото и видот на гумите.

Секако, проблемот во некои случаи ќе биде поизразен. На пример, ако имате многу тежок и во исто време многу моќен електричен автомобил, а на него сте монтирале гуми чиј „приоритет“ е подобро да „лепат“ на асфалтот – сосема е логично гумите да се трошат многу побрзо.

Реално, ретко кој троши 70.000 или повеќе евра на голем, моќен и брз електричен автомобил, со нагласени спортски карактеристики, а потоа го возат како да сакаат да заштедат евро или две на 100 поминати километри.

You may also like

About Us

Журнал МК е независен информативен портал.

Адреса: 8 Ударна Бригада 20б, Скопје, МК
Телефон: + 389 2 3217 815
Email: info @ zurnal.mk

@2022 – All Right Reserved. Designed and Developed by Anet.com.mk

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More